Gospodarka / Biznes

Grudziądz – Ulepszone Koleje dla Miasta

Podlaskie małe i średnie firmy mają jeszcze szansę na wsparcie finansowe w programie perspektywy finansowej 2014-2020. Do 13 kwietnia przedsiębiorcy mogą składać wnioski o pomoc dla wdrożenia innowacji w sektorze produkcyjnym.

Ministerstwo Infrastruktury ogłasza:

Rozpoczęła się przebudowa mostu kolejowo-drogowego w Grudziądzu, która zostanie sfinansowana z Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Nowe przystanki, które powstaną w ramach tego programu, zostaną zlokalizowane na terenie miasta.

Wyremontowanie najdłuższego mostu kolejowo-drogowego w Polsce oraz nowe przystanki Grudziądz Rządz, Grudziądz Centrum i Grudziądz Tuszewo to zaledwie część modernizacji kolei w Polsce. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych SA w obrębie Grudziądza to najlepszy dowód na to, że rządowy program rozwoju infrastruktury kolejowej jest kontynuowany, a mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego będą mieli z tego tytułu korzyści – powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.

Most im. Bronisława Malinowskiego w Grudziądzu to najdłuższy kolejowo-drogowy most w Polsce, składający się z 11 przęseł o łącznej długości prawie 1100 metrów. Aby zapewnić bezpieczne i szybkie przejazdy pociągów w kierunku Laskowic Pomorskich i Bydgoszczy, wykonawca przeprowadził remont mostu, w którego skład wchodził demontaż elementów nawierzchni toru i chodnika oraz wymiana nawierzchni kolejowej, zabezpieczenie konstrukcji stalowej nową powłoką antykorozyjną, naprawa i wymiana uszkodzonych elementów. Po pracach prędkość pociągów wzrośnie do 80 km/h, a estetyka mostu także ulegnie poprawie.

Zmiany w kursowaniu pociągów zostały uzgodnione z przewoźnikami w związku z pracami modernizacyjnymi na moście w Grudziądziu. Pociąg TLK „Flisak” relacji Katowice – Grudziądz – Gdynia Główna – Katowice jeździ zmienioną trasą przez Iławę. Do stacji Grudziądz podróżni zostaną dowiezieni komunikacją autobusową. Planowane zakończenie pierwszego etapu prac wynosi grudzień 2023 roku. Firma Intop Warszawa Sp. z o.o. wykonuje remont za kwotę przekraczającą 40 mln zł, a całkowite środki pochodzą z budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

W 2024 r. ma zostać zrealizowany drugi etap prac, zakładający poszerzenie chodnika do ciągu pieszo-rowerowego, a także kontynuowanie napraw i zabezpieczeń stalowej konstrukcji przęseł. PLK SA w poprzednich latach wyremontowało także podpory mostu, przeznaczając na to 21 mln zł. W ramach tej inwestycji wzmocniono fundamenty, zabezpieczono konstrukcję powłoką antykorozyjną oraz przeprowadzono jej konserwację łożysk.

Atrakcyjność województwa kujawsko-pomorskiego dla podróżnych stale rośnie dzięki modernizacji istniejących i budowie nowych przystanków kolejowych. Podróżowanie koleją stało się dla mieszkańców coraz bardziej przystępne, zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. „Chcemy, aby poruszanie się po regionie było jeszcze wygodniejsze i szybsze” – powiedział Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 przewiduje budowę trzech przystanków w Grudziądzu. Przystanek Grudziądz Rządz znajdować się będzie na linii kolejowej nr 207 Toruń Wschodni – Malbork, umożliwiając łatwy dostęp do Torunia. Przystanek Grudziądz Centrum, natomiast, powstać ma na linii nr 208 Działdowo – Chojnice, zwiększając dostęp do kolei w kierunku Bydgoszczy. Trzeci przystanek, Grudziądz Tuszewo, będzie położony przy przejeździe kolejowo-drogowym, w pobliżu osiedla mieszkaniowego i zakładów pracy. Z tego przystanku możliwe będzie podróżowanie do Kwidzyna, Malborka i Trójmiasta.

Modernizacja i budowa przystanków w Grudziądzu zgodnie z założeniami Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, wzmocni transport publiczny w regionie. Oprócz zwiększenia jakości i szybkości podróży, będzie to również korzystnie wpłynąć na dostępność transportu w regionie.

Nowe przystanki są zaprojektowane z myślą o komforcie i wygodzie pasażerów. Wysokie perony, wygodne dojścia, antypoślizgowa nawierzchnia z ścieżkami naprowadzającymi, wiaty, ławki, gabloty informacyjne, jaśniejsze oświetlenie i stojaki dla rowerzystów to tylko niektóre udogodnienia, które czekają na podróżnych. Koszt realizacji tych prac to prawie 9 mln zł.

Realizacja rządowego programu inwestycji w infrastrukturę kolejową w województwie kujawsko-pomorskim od 2021 do 2025 r. zapewni podróżnym szybki i bezpieczny dostęp do środków transportu. Przedsięwzięcie obejmuje modernizację przystanków Grzybno i Bydgoszcz Zachód oraz budowę nowych przystanków Trzeciewnica i Tuchola Rudzki Most, a także przebudowę przejścia podziemnego na stacji Nakło nad Notecią. Inwestycja wspiera nie tylko polską gospodarkę, ale redukuje też wykluczenie komunikacyjne i zachęca do korzystania z ekologicznych środków transportu.

PAP SA nie dokonuje żadnych zmian w treści komunikatów publikowanych w serwisie, prezentowanych w formie dostarczonej przez ich nadawcę. Osoba lub instytucja odpowiedzialna za treść komunikatu ponosi wyłączną odpowiedzialność za jej zgodność z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wiadomości Gliwice

About Author

Może Cię także zainteresować:

Gospodarka / Biznes

MOSTOSTAL ZABRZE SA (4/2022) Podpisanie aneksu do listu intencyjnego zawartego przez spółkę zależną z Mercury Engineering Polska Sp. z o.o.

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 32/2021 z dnia 4 października 2021 roku w sprawie zawarcia listu intencyjnego dotyczącego realizacji
Gospodarka / Biznes

MOSTOSTAL ZABRZE SA (5/2022) Zawarcie aneksu do umowy ramowej o udzielanie gwarancji kontraktowych z Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

MOSTOSTOSTAL ZABRZE S.A. („Emitent”) informuje, że w dniu 4 lutego 2022 r. MOSTOSTAL ZABRZE Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego S.A. (spółka
Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Więcej
AKCEPTUJĘ